Blogger Layouts
Welcome to my blog. Thankz view my blog.. =)

Tuesday, October 25, 2011

5 PERKARA NAK PERCAYA ATAU TIDAK?????

1. Kalau makan SATAY, jangan lupa timunnya, sebabnya makan satay bersama karbon yang terhasil selepas pembakaran akan mendatangkan kesan karsinogen!(suatu keadaan yang menyebabkan barah). Timun pula adalah anti-karsinogen.



2. Jangan makan UDANG selepas mengambil PIL VITAMIN C!sebab anda akan mati keracunan Arsenik dalam beberapa jam sahaja.


3. Barah akibat bahan dalam SHAMPOO. skrg pegi check. Tukar jenama lain sebelum terlambat, kalau dlm shampoo ada Sodium Laureth Sulfate(SLS)Ia menyebabkan barah dalam jangka masa panjang.

Shampoo yang disahkan ada bahan ini (VO5, Palmolive, Paul Mitchell, L'Oreal, Hemp Shampoo terbaru keluaran body shop, Nature Force) Shampoo Clairol's Herbal Essence satu satunya yang ada Sodium Laureth Sulfate secara tunggal. ini jawapan dari syrikat shampoo tu, "Ya memang kami dah tahu masalah ini tetapi kami tidak boleh melakukan apa-apa kerana kami memerlukan bahan yang boleh mengeluarkan busa yang banyak".

p/s: Pasta Colgate & Dee Dee (untuk kanak-kanak) turut ada bahan yg sama utk hasilan busa.


4. MEE SEGERA (tak kiralah maggi, kueteow dsb) TOLONG berhenti makan dulu sekurang-kurangnya 3 hari selepas mKN mee segera sebelum nk mkn paket yang seterusnya. MEE SEGERA ada salutan wax ke atas makanan ini. Ini menyebabkan mee segera tidak melekat antara satu sama lain apabila dimasak.


Dulu seorang AKTOR dari SBC. akibt terlalu sibuk beliau kerap makan mee segera. kemudian beliau disahkan menghidap barah yg disebabkan wax dlm mee segera. Doktor juga memberitahu yang badan manusia memerlukan 2 hari untuk membersihkan wax dari sistem badan. ish ish ish...bahaya!!!


5. BAWANG GORENG SEGERA,
Seorang kawan melawat ke sebuah perusahaan kecil membuat bawang goreng, dan melihat terdapat banyak straw minuman. Yang bewarna dan tidak bewarna diasingkan. Apa yang mengejutkan ialah straw yang tidak bewarna dicampur bersama gorengan bawang yang bertujuan apabila plastik straw tersebut dipanaskan, ianya melebur lantas menyaluti bawang tersebut. Sebab itulah kalau bawang goreng segera yang dibeli terdedah kepada udara tak akan lembik tapi kalau kita buat sendiri lembik dalam masa yang singkat sahaja


ish ish ish..bahaya betol..so kite kene elakkan ye.. =)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...